نساء منّا وفينا
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

محتــــــــــــــــــــــــــــــــــــارة @_@

musica
missa chan
مرارة الزمن
narjess dz
فراشة ملونة
9 مشترك

محتــــــــــــــــــــــــــــــــــــارة @_@ Empty محتــــــــــــــــــــــــــــــــــــارة @_@

مُساهمة من طرف فراشة ملونة السبت يوليو 06 2013, 00:05

السلام عليكم وصباااح الخييير بعد غيااب طويل  Very Happy  Very Happy

صراحه هو انا في حاجه محيرانى  واتمنى انها تحيركم بجد ههههههههه وانا بتصفح في الفيس بوك من الاكاونت الاوريجينال بتاعي بلاقي صفحات كتير جدا جدا للصداقه بين البنات بتكون صفحات عامة مش ليها علاقه بالمثليه( ده المفترض)  ومن اساميها اتنفسك صديقتي .. ويا رفيقه الدرب  .. وانتى نبضي .. المهم بتتكلم عن صداقه بين اتنين تحديدا وبنزلو كلام عن الغيره والعشق والحب بس حاجة اووفر جدا تقريبا زي الحب المثلي اللي ممكن تقوليهو لحبيبتك ويمكن اكتر وفي النهايه يكتبو انهم صديقات واخوات وبحبو بعض في الله بس !!!! .. سؤالي هوا  كل البنات عندهم احساس تجاه بعض و صارو مثليات ( لو بقي كده ده خبر مفرح صراحه ههههه Razz ) ولا فعلا دي صداقه عاديه وممكن الواحده تعبر لصحبتها عن حبها وشوقها ليها وغيرتها عليها بالطريقه الحميميه دي ويكون مابينهم حب او عشق مثلي .. انا عندى صديقات مغايرات بس مش كل شويه حقعد اقول ليها او اكتب ليها ليها كلام حب  وغزل وعشق وابين ليها انو حياتى من غيرها ولا شئ وانها روحي جد بحس انو كده في حاجه مش تمام  وانى ودخلت في محظورات المثليه ..  صراحه محتاره هوممكن يكون في كده اصلا ؟

فراشة ملونة
فراشة ملونة
عضوة جديدة
عضوة جديدة

السمعة : 0
المكان : sudan

محتــــــــــــــــــــــــــــــــــــارة @_@ Empty رد: محتــــــــــــــــــــــــــــــــــــارة @_@

مُساهمة من طرف narjess dz السبت يوليو 06 2013, 02:53

الصفحات اللي تحكي عليهم صادفتهم ع النت واشتركت فيهم’ متل صفحه صداقتنا غير بابشر
’ هم متصاحبين لدرجه يخيل لك انهم بالفعل متليات وبعرف كثير مع بعضهم كوبل يعني بيحبو ويغيرو على بعض لدرجه كبيره 
بعتقد هم متليات بس باقي ما ارضيو بالواقع فسموها صداقه
تسلمي على الموضوع ______
narjess dz
narjess dz
بنت الدار
بنت الدار

السمعة : 3
المكان : Algerie _ BBA

محتــــــــــــــــــــــــــــــــــــارة @_@ Empty رد: محتــــــــــــــــــــــــــــــــــــارة @_@

مُساهمة من طرف فراشة ملونة السبت يوليو 06 2013, 04:26

narjess dz كتب: الصفحات اللي تحكي عليهم صادفتهم ع النت واشتركت فيهم’ متل صفحه صداقتنا غير بابشر
’ هم متصاحبين لدرجه يخيل لك انهم بالفعل متليات وبعرف كثير مع بعضهم كوبل يعني بيحبو ويغيرو على بعض لدرجه كبيره 
بعتقد هم متليات بس باقي ما ارضيو بالواقع فسموها صداقه
تسلمي على الموضوع ______

يسلمو علي الرد .. علي فكره دول مثليات اكتر مننا دا انا مرات بخش الصفحات دي بزات علشان اتعلم منهم الرومانسيه هههههههههههههههه ... انا اللي بيغيظنى ف الموضوع انو بعد كلمات العشق والغزل تقولك اختى في الله ... جد تناقض عجيب @_@
فراشة ملونة
فراشة ملونة
عضوة جديدة
عضوة جديدة

مُساهمة من طرف مرارة الزمن السبت يوليو 06 2013, 08:16

أنا أيضا اتصفح كتيرا هذه الصفحات وهي مثيرة للفضول والجدل كذلك،،فالانثى بطبيعتها كائن عاطفي جدا وحنون ،،خصوصا أن ظاهرة الحب العادي بين الاناث شيء عادي ،كذلك تبادلهم كلام الحب والثناء الخ الخ الخ ،هناك الكثير من الصديقات العاديات اللاتي يشعرن بالغيرة اذا احداهن تغيرت او انشغلت عن الثانية،،ليس بالضرورة ان يكونوا مثليات،،لأن الصداقة بالنسبة لهن هي احتكار وليست ارتباط ،،
مرارة الزمن
مرارة الزمن
عضوة نشيطة
عضوة نشيطة

المكان : وطني

مُساهمة من طرف narjess dz السبت يوليو 06 2013, 08:59

مرارة الزمن كتب: أنا أيضا اتصفح كتيرا هذه الصفحات وهي مثيرة للفضول والجدل كذلك،،فالانثى بطبيعتها كائن عاطفي جدا وحنون ،،خصوصا أن ظاهرة الحب العادي بين الاناث شيء عادي ،كذلك تبادلهم كلام الحب والثناء الخ الخ الخ ،هناك الكثير من الصديقات العاديات اللاتي يشعرن بالغيرة اذا احداهن تغيرت او انشغلت عن الثانية،،ليس بالضرورة ان يكونوا مثليات،،لأن الصداقة بالنسبة لهن هي احتكار وليست ارتباط ،،

معقوول كلامك جداا, فعلا ف بعض الاحيان تكون الصداقه بين البنتين لدرجه الاحتكاار____
narjess dz
narjess dz
بنت الدار
بنت الدار

السمعة : 3
المكان : Algerie _ BBA

مُساهمة من طرف missa chan الأحد يوليو 07 2013, 04:10

ممكن هيك وممكن هيك... على حسب Smile
missa chan
missa chan
بنت الدار
بنت الدار

المكان : مصر

محتــــــــــــــــــــــــــــــــــــارة @_@ Empty هم في حالة انكار

مُساهمة من طرف musica الأحد يوليو 07 2013, 06:32

وعليكم السلام Smile

امممممم

شوفي ياعزيزتي اعتقد الموضوع لا يقتصر على كذا وبس .. بما اني من السعوديه واعرف المجتمعات الخليجيه ف اقولك ان هؤلاء قد يكونون مثليات ولكن في حالة انكار ! او مش حابين يقتنعوا بهذه الحقيقة لان حسب قناعتهم الدينية تعتبر حرام !

كمان ما اقدر اقول انهم مثليات حقيقيات لان كبت المجتمع له دور كبير في المجتمعات المتحفظه زي المجتمع الخليجي , فتلاقي البنت مثلا عشانها ماتثق بالرجل او لا تستطيع ان تكون علاقه عاطفية مع رجل تروح تكون لك علاقات " مثلية مؤقته " تنبسط لحدما تتزوج ! << والنموذج هذا كثييير موجود بالمجتمعات المحافظه بسبب الكبت ف بالتالي هذا الصنف مثليتهم بالغالب مؤقته وسطحيه لأجل مؤقت ..

اما الصنف الثاني الي تكون مثليه ولكن لاتستطيع انها تقر بهذه الحقيقه بينها وبين نفسها بسبب الحرمات الدينية او الاعراف الاجتماعية ولكن تجدينها بتقولك صديقة واخت بالله !! قال اخت بالله قال هههههههههههه اوك صحيح اوقات بنغار على صديقاتنا لما يتعرفوا على احد جديد بس مش لدرجه انه يكون الكلام فيه زي غيرة الحب والعشق ! لكن حسب رائي هم مثليات ولكن مع ايقاف التنفيذ Razz lol! 
musica
musica
عضوة جديدة
عضوة جديدة

المكان : مملكة استعباد النساء

مُساهمة من طرف mirali الأحد يوليو 07 2013, 06:51

اظن ان مشاعرر الحب لا يمكن اخفاءها بسهولة  فهي  تظهر بشكل واضح من خلال طريقة الحديث و بتبان مع الوقت ;اما مشاعر الصداقة تبقى في حدود الصداقة.

mirali
عضوة مميزة
عضوة مميزة

المكان : ...

مُساهمة من طرف فراشة ملونة الأحد يوليو 07 2013, 07:11

musica كتب:

وعليكم السلام Smile

امممممم

شوفي ياعزيزتي اعتقد الموضوع لا يقتصر على كذا وبس .. بما اني من السعوديه واعرف المجتمعات الخليجيه ف اقولك ان هؤلاء قد يكونون مثليات ولكن في حالة انكار ! او مش حابين يقتنعوا بهذه الحقيقة لان حسب قناعتهم الدينية تعتبر حرام !

كمان ما اقدر اقول انهم مثليات حقيقيات لان كبت المجتمع له دور كبير في المجتمعات المتحفظه زي المجتمع الخليجي , فتلاقي البنت مثلا عشانها ماتثق بالرجل او لا تستطيع ان تكون علاقه عاطفية مع رجل تروح تكون لك علاقات " مثلية مؤقته " تنبسط لحدما تتزوج ! << والنموذج هذا كثييير موجود بالمجتمعات المحافظه بسبب الكبت ف بالتالي هذا الصنف مثليتهم بالغالب مؤقته وسطحيه لأجل مؤقت ..

اما الصنف الثاني الي تكون مثليه ولكن لاتستطيع انها تقر بهذه الحقيقه بينها وبين نفسها بسبب الحرمات الدينية او الاعراف الاجتماعية ولكن تجدينها بتقولك صديقة واخت بالله !! قال اخت بالله قال هههههههههههه اوك صحيح اوقات بنغار على صديقاتنا لما يتعرفوا على احد جديد بس مش لدرجه انه يكون الكلام فيه زي غيرة الحب والعشق ! لكن حسب رائي هم مثليات ولكن مع ايقاف التنفيذ Razz lol! 

صديقتي musica
اول شئ اسمحي لي ارحب بيك في المنتدى  منوره انتى Smile
تاني شئ صراحه رأيك منطقي ومقنع جدا واعجبني ...
بس ملاحظه بسيطه انتى اتكلمتي عن المجتمعات الخليجيه بصفه خاصه انا كمان عشت في الخليج فتره وفعلا في كبت وبتلاقي البنت بتتعلق بي صاحبتها او معلمتها تعلق واضح .. بس الصفحات اللي كنت فيها مش خليجيه  فيها من بلدان كتير جدا عربيه تعتبر  مش فيها كبت خالص مقارنه بالمجتمع الخليجي .. فأعتقد انو  السبب مش الكبت ..  وانا اتفق معاك جدا في نقطه انهم  في حاله صراع ومش قادرين يقرو بالمثليه ويعترفو فيها وفي كتير جدا مش عارفين اصلا يعني ايه مثليه او حب مثلي فبيمشوها صداقه وخلاص ...
فراشة ملونة
فراشة ملونة
عضوة جديدة
عضوة جديدة

مُساهمة من طرف فراشة ملونة الأحد يوليو 07 2013, 07:14

mirali كتب:اظن ان مشاعرر الحب لا يمكن اخفاءها بسهولة  فهي  تظهر بشكل واضح من خلال طريقة الحديث و بتبان مع الوقت ;اما مشاعر الصداقة تبقى في حدود الصداقة.

ايوة كلامك صاح .. بس السؤال القوي بالنسبه للبنات دول مثليات ولا لأ .. وهما واعيين بمدى الكلام اللي بيقولوهو ده ولا لا...
فراشة ملونة
فراشة ملونة
عضوة جديدة
عضوة جديدة

مُساهمة من طرف musica الأحد يوليو 07 2013, 07:43

فراشة ملونة كتب:

صديقتي musica
اول شئ اسمحي لي ارحب بيك في المنتدى  منوره انتى Smile
تاني شئ صراحه رأيك منطقي ومقنع جدا واعجبني ...
بس ملاحظه بسيطه انتى اتكلمتي عن المجتمعات الخليجيه بصفه خاصه انا كمان عشت في الخليج فتره وفعلا في كبت وبتلاقي البنت بتتعلق بي صاحبتها او معلمتها تعلق واضح .. بس الصفحات اللي كنت فيها مش خليجيه  فيها من بلدان كتير جدا عربيه تعتبر  مش فيها كبت خالص مقارنه بالمجتمع الخليجي .. فأعتقد انو  السبب مش الكبت ..  وانا اتفق معاك جدا في نقطه انهم  في حاله صراع ومش قادرين يقرو بالمثليه ويعترفو فيها وفي كتير جدا مش عارفين اصلا يعني ايه مثليه او حب مثلي فبيمشوها صداقه وخلاص ...

النور نورك ربي يسلمك flower  

صحيح انا جبت المجتمعات الخليجيه لانها تعتبر مثال كبير وواضح من ناحية كبت النساء لذلك هي تعتبر نموذج ايضا لبعض العوائل المحافظه او المتشددة في الدول العربية كافة لذلك ممكن تكون من ضمن الاسباب القويه والله اعلم scratch 

musica
musica
عضوة جديدة
عضوة جديدة

المكان : مملكة استعباد النساء

مُساهمة من طرف رومانسيه مش موجوده الأحد يوليو 07 2013, 16:48

بيبقوا مثلييييييييين واعتقد ان محدش هيغير على حد الا لو كان بيحبه  ... انا الصفحة اللى اعرفها من اللى قولتيهم اتنفسك صديقتى ولما دخلت عليها فكرت زى ما قولتى واستغربت  بس الكلام اللى بيتقال فيها بتؤكد انهم مثليين ومش مجرد اصدقاء
رومانسيه مش موجوده
رومانسيه مش موجوده
عضوة مميزة
عضوة مميزة

المكان : مصر

مُساهمة من طرف mirali الأحد يوليو 07 2013, 20:22

فراشة ملونة كتب:
mirali كتب:اظن ان مشاعرر الحب لا يمكن اخفاءها بسهولة  فهي  تظهر بشكل واضح من خلال طريقة الحديث و بتبان مع الوقت ;اما مشاعر الصداقة تبقى في حدود الصداقة.

ايوة كلامك صاح .. بس السؤال القوي بالنسبه للبنات دول مثليات ولا لأ .. وهما واعيين بمدى الكلام اللي بيقولوهو ده ولا لا...

داي  بقى حاجة  راجعه ليهم يعني موش كل وحدة تكليمني كلام لطيف اروح شاكة فيها و اقول دي مثلية في بنات كثير يحبو يعبرو بهاي طريقة لنقص الحنان عندهن ممكن تلاقيهم  يعبرووو حتى  لاقرب الناس ليهم  ويكون مجرد تعود ع  الكلام من نوع داه و ممكن جدا يكونوا موش حاسيين بالكلام لي بيقولوه- على عكس  البنات المثليات بيبان و بتحسسوا من غير ما يتكلموا  حتى ---  اشوفها حاجه طبيعية في البنات   اللهم اذا تخطت الحدود بالتعبير المباشر والصريح ذي اقول عنها مثلية بجد و احترمها' تحياتي

mirali
عضوة مميزة
عضوة مميزة

المكان : ...

مُساهمة من طرف lovenh الإثنين أغسطس 12 2013, 11:33

هو الحكاية بسيطة معظم الصفحات ده بيكون اصحابها خلجين 
فعشان تعبر بحريتها و خصوصا هما عليهم الانظار في الاخير بتقول لها اختي هههههههه مش اختها و لا شيء :p
lovenh
lovenh
عضوة جديدة
عضوة جديدة

المكان : المغرب

مُساهمة من طرف صبحة الإثنين أغسطس 12 2013, 20:01

بصراحة بنات كثير من دول عربية بيشترك في الصفحات لاالمدكورة و هن مثليات بس عادة ما يكونوا متهرببات من الواقع و الجميل في دلك انهن يجدن و سيلة للتفاعل
صبحة
صبحة
عضوة نشيطة
عضوة نشيطة

المكان : ليبيا